Operațiunile IT reprezintă aspectul esențial pentru funcționarea oricărei organizații, indiferent de dimensiunile acesteia. Una dintre preocupările principale este funcționarea neîntreruptă și continuă a afacerii. Companiile se bazează pe sistemele informatice, astfel încât operațiunile pe care le derulează să fie optime și să funcționeze corespunzător.
Dacă un sistem informatic devine nefuncțional, operațiunile companiei sunt afectate sau chiar stopate în mod complet. Este necesar să puneți la dispoziția companiei o infrastuctură IT sigură, astfel încât să se minimizeze orice șansă de întrerupere. Un Data Center va oferi premisele pentru a asigura integritatea și funcționalitatea mediului IT găzduit.
În ce constă soluția de Data Center
Sunt definite patru niveluri (numite tier) de Data Center. Fiecare dintre aceste niveluri trebuie să îndeplinească diferite cerințe, în funcție de gradul de complexitate și de disponibilitate a datelor găzduite pe sistemele hardware în diferite locații. Cel mai simplu, Tier 1, care este o cameră pentru server și urmărește instrucțiunile de bază pentru instalarea unui sistem de computere. Cel mai ridicat nivel este Tier 4 care este proiectat pentru a găzdui sisteme care conțin informații critice, cu o multitudine de subsisteme, cu zone de securitate compartimentate, controlate prin metode de acces. Data Center Tier 4 trebuie să fie amplasat într-o locație adecvată.
Tier 1
- Un singur sistem de distribuție care deservește echipamentul IT
- Puține componente de infrastructură
- Disponibilitate a datelor de 99.671%
Tier 2
- Depășește cerințele Tier1
- Multiple componente de infrastructură
- Disponibilitate a datelor de 99.741%
Tier 3
- Depășește cerințele Tier 1 și Tier 2
- Multiple sisteme de distribuție independente care deservesc echipamentul IT
- Disponibilitate a datelor de 99.982%
Tier 4
- Depășește cerințele Tier 1, Tier 2 și Tier 3
- Este necesar un sistem de răcire, alimentat electric independent
- Disponibilitate a datelor de 99.995%
În realizarea oricărui tip (tier) de Data Center, principiul de bază în design și implementare este modularitatea, parcurgând toate nivelele arhitecturale:
Programarea arhitecturală:
În construcția unui Data Center trebuie să se țină cont de specificațiile locației, sistemul electric și de răcire existent, infrastructura de rețea. Fiecare Data Center are cerințe specifice, în funcție de dimensiunea sistemului IT pe care urmează să îl deservească. De aceea, modularitatea și flexibilitatea sunt o caracteristică cheie a unui Data Center, permițând redimensionarea și modificarea acestuia în timp. Întotdeauna soluția de Data Center oferită de EBSystems tratează toate aspectele legate de locația în design-ul unui Data Center, asigurându-se că livrează soluția optimă.
Comisionare, Gestiune și Mentenanță:
Construcția Data Centerului este realizată astfel încât fiecare componentă a sa să poată fi administrată separat, identificând orice disfuncționalitate fizică, în timp real. Prin activitățile de comisionare, ne asigurăm că fiecare componentă a Data Centerului este instalată corespunzător și că sistemele sunt integrate în totalitate. Periodic, pe baza rezultatului aplicațiilor de gestiune și mentenanță, realizăm testări complete ale sistemului pentru a verifica disponibilitatea tuturor componentelor în toate modurile de operare.
Cui se adresează soluția de Data Center
- Companiilor pentru care securitatea informațiilor este esențială
- Companiilor pentru care stocarea datelor și disponibilitatea acestora pentru fiecare angajat este necesară
- Companiilor pentru care managementul informației reprezintă un aspect esențial în desfășurarea operațiunilor
Beneficiile soluției de Data Center
Securitatea informației:
Data Centerul asigură un mediu securizat al datelor găzduite. Întrucât sistemul de Data Center este securizat printr-o soluție care asigură atât securitatea sa fizică, securitatea rețelei, a datelor și a utilizatorilor, orice spargere a sistemului sau orice furt de informații este dramatic diminuat.
Vizibilitate în infrastructură:
Prin identificarea automată a sistemelor care nu funcționează sau a componentelor din rețea care nu răspund comenzilor se alocă mai puține resurse componentei IT a unui business. Găsirea problemei în timp real înseamnă, pe de o parte, minimizarea costurilor prin neperturbarea fluxului operațional și, pe de altă parte, o foarte bună funcționare a activității, prin imposibilitatea stopării fluxului operațional.
Eficiență operațională:
Acces rapid și ușor la resursele și procesele operaționale ale companiei.