Ultimele trenduri în evoluția comunicațiilor unificate

Comunicațiile unificate au devenit, pentru companiile care îmbrățișează inovația, o manieră comună de integrare a tuturor formelor de comunicare în afaceri: mesagerie instant, identificarea prezenței, voce, video, colaborare și mobil. Chiar dacă se consideră că serviciile de comunicații unificate sunt deja mainstream, încă există companii mai rezistente la schimbare care nu și-au integrat toate serviciile de comunicații pe o singură platformă.

Vestea bună este că, așa cum s-a menționat în cadrul ITEXPO, care a avut loc în Las Vegas în luna august a acestui an, piața serviciilor de comunicații unificate va ajunge la un nivel de 61,9 miliarde USD în 2018, având o rată anuală de creștere de 15%. Tot aici au fost subliniate cele două moduri în care comunicațiile unificate pot fi implementate:

  • având ca scop creșterea productivității utilizatorului
  • având ca scop respectarea proceselor de business

Dintre trendurile majore care susțin creșterea pieței serviciilor de comunicații unificate, expuse la ITEXPO, menționăm:

  • Forța de muncă virtuală: tot mai multe persoane lucrează de la distanță, fie de acasă, fie din afara biroului, în condițiile în care nevoia de comunicare și colaborare este tot mai mare
  • Consumerizarea IT-ului: datorită acestui fenomen apar tehnologii disruptive, inclusiv pe piața B2B, comunicațiile unificate fiind, la rândul lor, parte din această mișcare
  • Noi experiențe în întâlniri: conferințele ad-hoc nu sunt doar din ce în ce mai frecvente, ci și din ce în ce mai aglomerate, în sensul creșterii participării de la câteva persoane până la sute de oameni la câte o conferință
  • Creșterea utilizării desktopurilor pentru videoconferințe: conform unor studii 1 din 5 americani folosesc servicii de comunicații video

Nu trebuie să uităm că atunci când vorbim de comunicații unificate nu ne referim la un singur produs, ci la o soluție formată dintr-o diversitate de elemente și componente.

Sfatul specialiștilor este ca în momentul în care luați în calcul implementarea unei soluții de comunicații unificate să analizați obiectivele de business și să identificați problemele de comunicare și provocările tehnice și să analizați ce încercați să obțineți utlizând această soluție.

Surse:
Stephen Mulligan – Top three trends from Unified Communication Expo 2013
Allison Boccamazzo – Four Big Trends Driving Unified Communications Growth