Comunicații unificate

Comunicarea eficientă este un ingredient cheie pentru succesul unei afaceri. Este important ca toate tehnologiile de comunicare, indiferent că e vorba de telefonie (inclusiv telefonie IP), videoconferință, conferință Web, mesagerie instant, voicemail, e-mail, SMS sau fax, să funcționeze unitar și să se muleze exact pe procesele de business.

Integrarea tuturor tipurilor de comunicații într-o interfață unică și ușor de administrat conduce la o energizare a echipelor virtuale, intensificare a relațiilor cu clienții și partenerii și, nu în ultimul rând, la o creștere a performanței de business.

În ce constă serviciul de comunicații unificate?

Telefonie IP:

Convorbirile telefonice sunt transmise sub forma unor pachete, utilizând Protocolul Internet (IP) printr-o rețea de date în loc de „unuri și zerouri” digitale prin rețeaua publică de telefonie (PSTN). Soluțiile de comunicații unificate pe care le oferim includ și funcționalitatea de „telefon soft”, adică posibilitatea utilizării laptopului sau desktopului ca telefon IP pentru a genera și primi apeluri.

Conferință:

Grupuri diverse de utilizatori pot interacționa utilizând simultan canalul audio, audio și video, combinând audio, video și schimbul de informații – cum ar fi prezentări PowerPoint, sau utilizând resurse web (conferință Web). Astfel, se reduce nevoia de deplasare și se încurajează o colaborare mai strânsă a membrilor echipei, clienților și partenerilor care lucrează în locații diferite.

Identificarea prezenței:

Utilizatorii pot indica celorlalte persoane din rețea “statusul” în care se află – dacă sunt sau nu disponibili, care este modul în care preferă să comunice (spre exemplu: sunt disponibil după 10:00, inclusiv pe telefon)

Mesagerie instant:

Două sau mai multe persoane pot să comunice prin mesaje text folosind computerele sau alte dispozitive, cum ar fi smartphone-urile sau tabletele.

Mesagerie unificată:

Utilizatorii pot să trimită și primească mesaje vocale, e-mailuri, faxuri și SMS-uri, utilizând o varietate de dispozitive.

Cui se adresează

  • Companiilor cu mai multe sedii/puncte de lucru
  • Companiilor care acționează pe mai multe piețe (internaționale)
  • Companiilor cu angajați care lucrează la distanță sau de acasă
  • Companiilor care doresc un control mai bun asupra costurilor operaționale
  • Companiilor care doresc să atingă un nivel înalt al satisfacției clienților
  • Companiilor care doresc să atragă și să loializeze angajați valoroși și talentați, chiar și la distanță
UC_scheme

Avantaje

Crește eficiența de lucru a membrilor echipei

Comunicațiile unificate oferă un mod intuitiv și facil de utilizare a unor instrumente de comunicații diverse, asigurând astfel o creștere a productivității fiecărui utilizator din cadrul companiei. Prin accesarea unei liste de contacte integrate, un utilizator poate lansa sesiuni de voce, video sau chat în cel mai simplu mod posibil – de pe aceeași platformă, utilizând aplicații similare și intuitive. Conectarea utilizatorilor cu oamenii potriviți, care au informația potrivită la momentul potrivit, este cea care influențează dramatic productivitatea utilizatorilor, mai ales în contextul actual. Posibilitatea de a prioritiza apelurile prin reguli de rutare a convorbirilor, de a schimba informații în timp real, de a accesa mijloace de comunicare în timp ce se lucrează într-un CRM sau ERP oferă utilizatorilor posibilitatea de a munci mai inteligent și mai eficient.

Eficiență operațională

Utilizarea unei singure infrastructuri pentru telefonie IP, conferință și mesagerie instant, identificarea prezenței oferă un beneficiu evident din punct de vedere al costului total de deținere (TCO), față de infrastructuri diferite de voce și date. Mai mult, va exista un impact major asupra costurilor de deplasare și cazare a membrilor echipei, prin facilitarea colaborării la distanță. De asemenea, prin utilizarea unei platforme unificate de comunicații, se reduc costurile de convorbiri internaționale și roaming.

Accelerează procesul de luare a deciziilor

Componentele comunicațiilor unificate precum identificarea prezenței, mesageria instant, conferința multimedia facilitează interacțiunea membrilor echipei, reducând timpii de luare a deciziilor. Cu cât procesele de lucru sunt mai eficiente și echicurente, cu atât se îmbunătățește agilitatea business-ului, timpii de lansare și nivelul de satisfacție a clienților.

Funcționează din orice locație

Oferind acces la serviciile incluse în comunicațiile eficiente de pe mai multe tipuri de dispozitive, utilizatorii pot merge acolo unde este nevoie de ei, continuând să fie în contact cu clienții, partenerii și colegii.

Funcționalități cheie

Integrare cu aplicații ale altor vendori:

Permite aplicațiilor de business utilizate în cadrul companiei (CRM, ERP, salesforce.com) să se integreze cu funcționalitățile serviciului de comunicații unificate.

Reguli de rutare a apelurilor:

Permite rutarea apelurilor în funcție de programul și disponibilitatea utilizatorului, precum și în funcție de persoana care inițiază apelul.

Găsește-mă/ Urmărește-mă (Find Me/ Follow Me):

Oferă posibilitatea alegerii dispozitivelor care sună în momentul în care cineva încearcă să contacteze un utilizator.

Susținere a personalului aflat în mișcare:

Când călătoresc, membrii echipei pot iniția și primi apeluri utilizându-și laptopurile.

Mobilitate:

Conduce la o diminuare a costurilor apelurilor făcute de pe mobil, ca și cum acesta ar fi un telefon din birou.

Convorbiri securizate:

Personalul de la distanță poate iniția convorbiri, utilizând un canal securizat, atunci când nu este la birou.

Click pentru a suna:

Se poate iniția o convorbire telefonică direct din lista de contacte de pe computer.

Ce trebuie să analizați în achiziția unei soluții de comunicații unificate?

Decizia de achiziție a unei soluții de comunicații unificate nu este una simplă. De aceea, specialiștii Enterprise Business Systems vă recomandă să luați în calcul următoarele aspecte:

Reputația furnizorului de soluții: stabilitate financiară, experiență în implementarea de astfel de soluții.
Funcționalitățile și aplicațiile incluse în soluția de comunicații unificate pe care urmează să o achiziționați.
Simplitate în implementare și configurare: posibilitatea de integrare într-o rețea care conține componente de la diverși vendori.
Ușurința în administrare și mentenanță: se poate face intern sau este necesar suportul extern?
Sistemul este scalabil, în condițiile în care afacerea se va dezvolta cât din sistemul actual putem refolosi? cât va fi necesar să fie înlocuit?
Ușurință în utilizare și operare: este interfața intuitivă? Ce fel de traininguri și materiale vor fi furnizate?
Nivelul de disponibilitate a sistemului: este un nivel credibil și satisfăcător pentru companie?